Performanța unei afaceri se măsoară și crește astăzi prin prezența online. De aceea, interesul pentru marketingul și promovarea online este din ce în ce mai mare. Importanța acestora pentru valoarea unei afaceri este incontestabilă, mai ales deoarece această modalitate de promovare produce rezultate imediate, vizibile, măsurabile și ajustabile. Marketingul digital este o componentă specializată care utilizează tehnologii digitale bazate pe servicii internet și online, folosind computere, telefoane mobile și alte platforme digitale pentru a promova produse și servicii.
Marketing online
Desemnează totalitatea instrumentelor și metodelor utilizate pentru a asigura o vizibilitate optimă și o promovare eficientă a serviciilor și produselor, prin intermediul canalelor online și al motoarelor de căutare. Acesta se diferențiază de marketingul tradițional prin canalele folosite, modalitatea de expunere a informației sau mesajului și direcția comunicării.
Marketing digital
Printre cele mai importante elemente ale marketingului digital se numără: SEO, marketingul prin conținut, descrierile serviciilor și produselor pe site-uri sau magazine online, advertorialele, comunicatele de presă, interviurile, marketingul pe rețelele de socializare, postarea de articole pe blog sau materiale informative în publicații online, marketingul PPC prin rețele specializate (Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn, Instagram etc.) și display advertising prin crearea și afișarea de bannere online.